weekend w aberdeen

Szkocka wyprawa – weekend w Aberdeen

Krótka relacja z tego, jak minął nam czas we wrześniowy weekend w Aberdeen.

Podróż samolotem z dwójką małych dzieci

We wrześniu udało mi się wreszcie po dwóch latach odwiedzić moją przyjaciółkę mieszkającą w szkockim Aberdeen. Od tego roku istnieją bezpośrednie loty z Warszawy do Aberdeen, więc trzeba było wykorzystać szansę na wygodną podróż. Poleciała cała nasza czteroosobowa rodzina. Dla mojej córki była to trzecia podróż samolotem, więc nią się nie przejmowaliśmy. Nie baliśmy się też reakcji naszego małego siedmiomiesięcznego synka. Jedyne, co nas trochę przerażało, to fakt, że to nasza pierwsza podróż lotnicza we czworo. Musieliśmy bowiem sprostać nowemu wyzwaniu logistycznemu, jakim jest spakowanie jednej dużej walizki i trzech toreb podręcznych oraz poruszanie się po lotnisku i w samolocie z dwójką małych dzieci. Moja przyjaciółka o nas bardzo dobrze zadbała i przed naszym przyjazdem kupiła wszystko dla naszych dzieci, więc mieliśmy w bagażu tylko ubrania. Pozostałe rzeczy, jak jedzenie, pieluszki, ręczniki, większe gabarytowo kosmetyki dostaliśmy od niej. Zatem udało nam się zmieścić w limicie wagowym i ilościowym, jeśli chodzi o nasz bagaż. Dzieci w gruncie rzeczy zachowywały się na lotnisku i w samolocie normalnie – trochę się pobawiły, pospały, pojadły, ale też pomarudziły, jak było im nudno 😉 Czyli podróż przeżyliśmy szczęśliwie i to w obie strony.

Aberdeen, czyli Granitowe Miasto

Aberdeen jest jednym z największych miast w Szkocji. Leży na północno-wschodnim wybrzeżu Szkocji, nad ujściem dwóch rzek Don i Dee do Morza Północnego. Ze względu na masowe wykorzystanie granitu do budowy najpopularniejszych miejscowych atrakcji oraz domów mieszkalnych Aberdeen jest nazywane Granitowym Miastem. To niesamowite widzieć w jednym miejscu tak dużo szarych, wykutych z kamienia, domów.

granitowe miasto aberdeen
Granitowe Miasto

Miasto jest dużym ośrodkiem usługowym dla platform wiertniczych i gazociagów na Morzu Północnym. To tłumaczy, dlaczego najpierw istniało połączenie lotnicze pomiędzy Gdańskiem a Aberdeen, a nie Warszawą.

Nasz weekend w Aberdeen, czyli nic oczywistego

Moja fotorelacja nie zawiera nic oczywistego. Nasz wyjazd zbiegł się z dniami otwartymi Aberdeen, więc mieliśmy okazje wejść do wielu na co dzień niedostępnych instytucji i posłuchać opowieści związanych z tymi miejscami od samych mieszkańców.
Odwiedziliśmy, więc budynek związku wolnomularzy, kościół metodystów i chińskich chrześcijan, kocią kawiarnie, Marischal College czy budynki uniwersyteckie.

aberdeen

masoni w aberdeen
Sala zebrań loży masońskiej w Aberdeen
wartości masoni aberdeen
Wartości loży wolnomularskiej
kocia galeria aberdeen
Kocia galeria na wystawie sklepowej
Zdjęcie całej rodziny w Robert Gordon's College
Zdjęcie całej rodziny w Robert Gordon’s College
blog parentingowy aberdeen
Miało być zdjęcie rodzeństwa, ale Młoda postanowiła, że to Ona wypełni cały kadr
Marischal College Aberdeen
Marischal College
kawiarnia z kotami aberdeen
Kawiarnia, gdzie możesz pogłaskać kota „The Cat in the Window”
Jamie's, czyli włoska restauracja Jamiego Oliviera
Jamie’s, czyli włoska restauracja Jamiego Oliviera

blog dzieci Aberdeen
Portret ze spaceru po Aberdeen

Jeżeli spodobał się Tobie nasz weekend w Aberdeen to zapraszam na kolejny post pokazujący fotorelację ze spaceru nad morze w czasie naszej krótkiej wyprawy do Szkocji 🙂

5 thoughts on “Szkocka wyprawa – weekend w Aberdeen

1. Najlepsze zostawiłam na koniec 😉
      Fajnie, jakby w samolocie były lepsze warunki do podróżowania z dziećmi i jakaś strefa dla rodziców, żeby „normalni” ludzie nie musieli znosić kopania w fotel, krzyków i płaczów 😛